Nazire

Benim memleketimin verimli toprakları vardı 
Erik, kayısı olurdu; yeri yoktu kamışın
Yaz erken gelir, güneş martta doğardı
Ondandır her açan çiçeği bahar sanışım


Benim memleketimin dağ zeytinleri olurdu, harap
Onları aşılar da meyve alırdı halkım
Bir şehir goncasına düştük de Ya Rab
Nasıl da dağıldık salkım salkım 


Benim memleketimin çileli yolları vardı, hem dar
Ama herkes aynı yolu yürürdü, yoktu kestirmesi
Burda yollar çatallanmıș arkadaş, kılamazsın karar
Neresidir ihanet sokağı ve nerede sevgi caddesi 


Benim memleketimde bütün çiçekleri sularlardı
Ne kaktüsün dışlandığını gördüm, ne lalenin kayırıldığını
Kaktüs de çiçek açar, yeter ki sula derlerdi 
Umudumu kestim ben, görünce hayallerimin devrildiğini 


Benim memleketimde hikayeler anlatılırdı, mutlu biten
Sonunda hep iyiler kazanırdı 
Ama bu öyle değil, söylüyorum varsa beni işiten 
Bu hikaye yarım kaldı, yarım kaldı... 

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Krizantem

Soğuk Şehir

Elvefa